Selamat Berkunjung Kawan-Kawan....

Papan Tulis

Friday 29 July 2011

DISKUSI 3.0 : PAKWE ANDA SEORANG STUDENT.....? APA TINDAKAN ANDA..





Cinta hadir antara perasaan dan hadir bukan paksaan betul?jadi jika jodoh anda adalah yang tertulis sedemikian mungkin anda boleh terima...tapi bagaimana anda menghadapi saat bertalu-talu pertanyaan datang melibatkan anda dan bakal pasangan??

Saya ada suatu isu yang menarik...kisah cinta yang berlaku antara wanita yang bekerjaya serta pasangan adalah mungkin dari penuntut institut pengajian tinggi...urm rumit dan sukar bunyinya...anda tau mengapa...? kebanyakan daripada kita menganggap cinta itu datang dari hati bukan dari paras rupa mahupun taraf...kita juga dapat melihat kebanyakan wanita yang berprofil tinggi lebih memandang kepada lelaki yang mungkin agak jauh dibandingkan dengan pencapaian wanita tersebut. Mengapa? hal ini kerana mungkin wanita itu mengetahui lelaki itu terlalu jujur dan baik serta dapat menjalankan tanggujawabnya dengan baik...so tak salahkan jika wanita itu memilih lelaki itu..

Kawan-kawan juga pon jadi satu masalah juga...coz suka membandingkan pakwe antara sama lain...bagi saya biarlah ianya menjadi rahsia antara satu sama lain..orang tidak akan senang dengan kita melainkan ada kejayaan pada diri kita..so jangan nak touching sangatlah bila ada yang suka membandingkan ea....jodoh yang baik adalah utama...buka sebab lain hanya memerlukan seorang yang berada di sisi..betul?

Family?urmm kebanyakan masalah pun datang dari family...mungkin dorang tidak berapa suka bakal menantu mereka masih seorang penuntut..yelah kalau fikir dari fikiran mereka hanya mahukan kesenangan untuk anak mereka juga..tapi pada masa yang sama kena juga mendengar dari kedua pihak mungkin ada alasan yang kukuh untuk menangkis persepsi negatif family...kira macam lelaki tu datang berterus terang dengan family wanita itu...baru terbaik dari ladang...hehehe green light dulu....

Walau bagaimanapun ranjau bercinta banyak durinya...jadi kena banyak bersabar..yang penting hati kena percaya dan hormat pada pasangan..banyakkan berdiskusi..cinta mana yang tidak pernah keberantakan....betul...jodoh di tangan Tuhan...mohonlah kebahagiaan daripadaNya..buka melupai sangat kita bahagia dan mencariNya saat kita memerlukan sahaja.....

1 Pencetus Idea:

aamalinaazman said...

heeeee
saya suke entri ini
cinta sejati hanya diketahui sangat kite menghembuskan nafas terakhir kan?
=))