Selamat Berkunjung Kawan-Kawan....

Papan Tulis

Sunday, 3 July 2011

Lelaki Fobia Dengan Memasak..??

SEMUA orang tahu yang lelaki ni golongan yang alpa akan hal dan tanggungjawab bila bercakap soal dapur....bagi mereka, penyediaan makanan hanyalah sebagai alas perut semata-mata...Ermmm...(bagi pendapat orang bujang)..

Sebagai contoh orang BUJANG..mereka lebih mengamalkan cara yang lebih senang....sama ada mereka lepak di kedai mamak untuk makan...ataupun bagi yang ekonomi diri merundum di tengah2 bulan maka stok makanan segera menjadi keutamaan ( macam saya jgk..)hehe....ALAMATNYA.. xsampai 2 malam sure kamu semua sudah xd selera nak jamah megi segera tu berhari-hari lamanya hehe.

Bagi saya lelaki perlu ambil PERHATIAN isu ini...kerana ianya sangatlah penting...tunjukkan bakat yang anda ada dan perlu ada rasa malu dalam diri kerana kerja di dapur kan kerja orang perempuan..(bak kata Pak Lang pada anak lelakinya)  ....malah anda perlu berbangga dengan kemahiran anda dalam memasak hehe kerana anda tidak perlu MENYUSAHKAN sesiapa lagi.."create our own ideas"...mesti kebanyakan kaum wanita pun terpikat dengan cara anda itu...biar orang menilai anda dari apa yang mereka lihat, bukan dari apa yang mereka dengar...ingat tu ye...=)  Lelaki yang tahu memasak juga menepati CIRI PILIHAN UTAMA para wanita...( Pandangan Ramai) jadi renungkanlah ya semua...

Sumber rujukan dalam majalah dan laman web sangat berguna untuk yang baru berjinak-jinak sama juga dengan saya..jadikan emak,ayah atau adik beradik ataupun kawan-kawan merupakan juri tetap untuk kritikan tahap masakan kita...=) so chill n enjoy....!!=) xsedap xpe janji puas...

Berkongsi Antara Masakan saya yang bernama LELAKI ini...hehe...
(First Try.. )



2 Pencetus Idea:

Rozuan Ismail said...

setuju,hari2 makan mee segera naik muntah dibuatnya.huhu.

at least pandai masak yang simple2 ok kan.

Che Sayzzuwan said...

betul tu bro...kadang2 kita xlalu makan benda2 yg segera ni hehe...perut nak yang sedap je kn...