Selamat Berkunjung Kawan-Kawan....

Papan Tulis

Monday 18 July 2011

EPISODE 1: PREPARATION TO HO CHI MINH


 
Tinggal 4 hari lagi sebelum saya bertolak ke Ho Chi Minh, Vietnam untuk bercuti..Yeah! tak sabar rasanya sudah setahun tidak ke luar negara...paling latest pun ke Beijing Disember 2009..so banyak jugalah persiapan sebenarnya...huhu...walaupun ada kelas yang terpaksa SKIP sekejap demi bercuti hehe....

Pasport?Check! IC? Check! jangan tinggal yang penting duit convert to USD senang sket...so ad juga lah wat research kat internet pasal Vietnam ni...so dari Kuala Lumpur akan mengambil masa 2 jam ke Bandar Ho Chi Minh...kali ni mau try Malaysia Airlines
Mesti syok dan selesa.....teringat masa perjalanan balik dari Beijing ke Malaysia, steward 2 bagi satu plastik besar kacang hehe....gift katanya...hehe

So jadual ke sana tak tau lagi macam mana mungkin sampai sana lepak hotel dulu dan keesokan harinya baru berjalan-jalan...soal makanan halal memang takde masalah kerana banyak restoran muslim di sini.....actually ada juga dapat info daripada salah satu rancangan di Astro Oasis
dekat situ saya tengok rancangan yang dihoskan oleh Farah af2 iaitu Rasa Halal Orient Ho Chi Minh..Best kat situ banyak pihak dorang bagi tips dan nasihat untuk ke Ho Chi Minh

Apapun yang pasti, adalah menjadi kebiasaan untuk ke sana bagi yang suka membeli belah...kebanyakan barangan disana meliputi pelbagai jenis antaranya barangan yang berjenama pastinya menjadi tumpuan saya bila menjejakkan kaki ke sana....dan juga peninggalan sejarah yang takkan anda rasa di tempat yang lain.....terowong itu saya mau turun hehe....


Huhu tak sabar rasanya.....


DOAKAN KESELAMATAN SAYA PERGI DAN BALIK YE KAWAN-KAWAN

P/S Pastinya untuk menyediakan gift yang paling istimewa untuk pemenang contest saya nanti....jom sertainya ramai2....=)

3 Pencetus Idea:

Puan Eka said...

muahahaha...awk saya daoakan awk smpai...eka nak join sblum awak pegi ni..muehehe

Dila Darussalam :) said...

nak hadiah@oleh2 speciaal ! hahahaa

Raksasa Kecik said...

take care owkayh! :D